2025年8月13日水曜日

今週のカタクリ 2025-08-01〜 2025-08-08 号

 今週マージされたPRは102件でした。

 サマリーと変更の理由は超訳です。

 

 

- [Revert "Stop using pre-apoc price as a fallback for postapoc price"] by John-Candlebury 2025/08/08 [Code: Tests, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: postapoc priceにrep-apocを使用するのをRevert
 サマリー: None
 変更の理由: #82075のRevert。price_postapocの有無による振る舞いが想定と異なるため。(以前は異常に高価/今はタダ同然)


- [Remove bonus damage for 9 mm] by GuardianDll 2025/08/08 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 9mmからダメージボーナスを除去
 サマリー: None
 変更の理由: #82266がリアルだと思ったため同様の変更


- [Fix deserialize/serialize of power level] by ehughsbaird 2025/08/07 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: power levelのシリアライズ/デシリアライズを修正
 サマリー: "Fix deserialization error with power level"のバグ修正
 変更の理由: #82226のバグは文字列ではなく整数でシリアライズされていたためロードエラーになっていたものでした


- [XL/XS pipebomb bandolier] by Holli-Git 2025/08/07 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing]
 タイトル: XL/XS パイプ爆弾ベルト
 サマリー: 要素 "XS/XL パイプ爆弾ベルト"
 変更の理由: こいつらはミュータントも使うべき


- [[Xedra Evolved] Fix werewolf techniques] by Standing-Storm 2025/08/07 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Xedra Evolved] 人狼技の修正
 サマリー: バグ修正"[Xedra Evolved] 人狼技の修正"
 変更の理由: PROVIDES_TECHNIQUESフラグが人狼の爪スキルに付与されておらず技が発動しなかった


- [Fix: AIM item menu wouldn't update window position on resize.] by Brambor 2025/08/07 [Info / User Interface, [C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, target/0.I-branch]
 タイトル: 修正: AIMアイテムメニューがウィンドウリサイズ時に更新されない
 サマリー: バグ修正: AIMアイテムメニューがウィンドウリサイズ時に更新されない
 変更の理由: - #82255 の修正
 - min, max, clamp, ternary ifを使って軽くリファクタ


- [Aftershock: Sarting survival kit for sale in port Augustmoon] by migo-chan 2025/08/07 [[JSON], Mods, Mods: Aftershock, Items: Containers, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: Aftershock: オーガストムーン宇宙港でサバイバルキットを販売
 サマリー: Mods "Aftershock: まだ惑星に到達していない場合は港長がサバイバルキットを売ってくれる"
 変更の理由: #82015を取り込み。詳細はそっちを参照


- [[Xedra Evolved] Werewolves get mana back on Nether kills] by Standing-Storm 2025/08/07 [[JSON], Mods, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Xedra Evolved] 人狼は異界のモンスターを殺すとマナを回復する
 サマリー: Mods "[Xedra Evolved] 人狼は異界のモンスターを殺すとマナを回復する"
 変更の理由: Maleclypseと相談してこうしました


- [Silence warning about data loss when converting to specified type] by PatrikLundell 2025/08/07 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 特定の型変換を実行する際のワーニングを停止
 サマリー: None
 変更の理由: 既知の警告を削除


- [[Xedra Evolved] More werewolf powers + rework advancement system] by Standing-Storm 2025/08/07 [<Documentation>, [JSON], Mods, Monsters, [Markdown], Scenarios, Mechanics: Enchantments / Spells, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Xedra Evolved] 人狼を強化 + 進化システムを改良
 サマリー: Mods "[Xedra Evolved] 人狼を強化 + 進化システムを改良"
 変更の理由: もっと強力に + 人狼の進化についていいアイデアがある


- [Weekly Changelog 2025-07-28 to 2025-08-04] by kevingranade 2025/08/07 [<Documentation>, Organization, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 週間Chengelog 2025-07-28から2025-08-04
 サマリー: None
 変更の理由:


- [Dedupe various crafting code] by sparr 2025/08/07 [Info / User Interface, Vehicles, Crafting / Construction / Recipes, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: クラフト関連のコードから重複を削除
 サマリー: None
 変更の理由: crafting.cppのコードブロックにいくつか重複したコードがあった


- [shouldfail test for liquid projectile effect] by ehughsbaird 2025/08/07 [Code: Tests, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 流体弾の!shouldfailテスト
 サマリー: None
 変更の理由: https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/pull/82254#issuecomment-3160868303 https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/issues/81990


- [Small generic factory fixes + script to load game with all mods] by ehughsbaird 2025/08/07 [[C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, Code: Tooling, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: ファクトリーの修正+modロードスクリプト
 サマリー: Infrastructure "未使用のunused extend/delete/proportional/relativeの必須チェック"
 変更の理由: コードの微修正。最近このスクリプトを使っていてレポジトリに追加できそうなので


- [Restore butchery with negative quality] by migo-chan 2025/08/07 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 屠殺でマイナス品質が生成されるのを修正
 サマリー: None
 変更の理由: #82251のバックポート。詳細はPRを


- ["Plain Mead" name change to just "Mead"] by Myfharad 2025/08/07 [<Enhancement / Feature>, [JSON], Items: Food / Vitamins, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: プレーンミードをミードへ
 サマリー: Features "プレーンミードを単にミードへ変更"
 変更の理由: "ミード"は本来伝統的な蜂蜜酒を指すため"プレーン"は冗長です


- [Add a new longer sling to the game, along with] by submariwastaken1time 2025/08/07 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, new contributor]
 タイトル: ロングスリングの追加
 サマリー: Content "新しいロングスリングの追加"
 変更の理由: 投擲武器に愛を


- [Allow copy-from to copy for some itype members] by ehughsbaird 2025/08/07 [[JSON], [C++], <Bugfix>, Items: Ammo / Guns, Mods: Generic Guns, Items: Containers, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing]
 タイトル: いくつかのitypeに対してcopy-fromからのコピーを許可
 サマリー: Bugfixes "copy-fromによるコピー"
 変更の理由: Fixes https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/issues/79595 Fixes https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/issues/79531


- [Restore butchery with negative quality] by GuardianDll 2025/08/07 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: 屠殺でマイナス品質が生成されるのを修正
 サマリー: None
 変更の理由: Fix #81423


- [Deduplicate avatar active mission update] by sparr 2025/08/07 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: avater active mission更新の重複
 サマリー: None
 変更の理由: アクティブなミッションをリストの一番上に持ってくるコードが重複していました


- [refactor to `inc_clamp_wrap`] by Brambor 2025/08/07 [Info / User Interface, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: inc_clamp_wrap のリファクタ
 サマリー: None
 変更の理由: 複雑でなくした


- [Make a distribution for seabags] by BalthazarArgall 2025/08/07 [[JSON], Spawn, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: シーバッグの配布
 サマリー: None
 変更の理由: シーバッグはゲーム内に存在するのにスポーンしませんでした


- [Aftershock: Sarting survival kit for sale in port Augustmoon] by John-Candlebury 2025/08/06 [[JSON], Mods, Mods: Aftershock, Items: Containers, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: Aftershock: オーガストムーン宇宙港でサバイバルキットを販売
 サマリー: Mods "Aftershock: まだ惑星に到達していない場合は港長がサバイバルキットを売ってくれる"
 変更の理由: 初心者プレイヤーへのチュートリアルもかねて。価格はやや高め。


- [Fix CTRL+U not clearing text] by alef 2025/08/06 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: FIx: Ctrl+Uがテキストをクリアしない
 サマリー: Bugfixes "CTRL+Uがテキストをクリアしない"
 変更の理由: CTRL+UでImGguiのテキストをクリアする


- [Small JSON loading cleanup to optional/mandatory ] by ehughsbaird 2025/08/06 [Map / Mapgen, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, [C++], Fields / Furniture / Terrain / Traps, Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, Scenarios, Mechanics: Weather, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: オプション/必須に関わるJSONロードのクリーンアップ
 サマリー: Infrastructure "weather type, trap, start location, scent map, profession groupその他にオプション/必須を適応"
 変更の理由: #82165を参照


- [Add lathe functionality and industrial baseball bat production] by BalthazarArgall 2025/08/06 [[JSON], Crafting / Construction / Recipes, Code: Tests, Fields / Furniture / Terrain / Traps, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Appliance/Power Grid]
 タイトル: 旋盤の有効化と野球バットの生産
 サマリー: Content "旋盤の有効化と野球バットの生産"
 変更の理由: 旋盤は装飾用らしい


- [Retirement hoards are sparser] by BalthazarArgall 2025/08/06 [[JSON], Map / Mapgen, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 高齢者居住地区に隙間を
 サマリー: None
 変更の理由: 高齢者居住地区のため込み屋は段ボール箱で異常なほど埋め尽くされており通行も困難だ


- [Update some leather armor weights] by Holli-Git 2025/08/06 [[JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing]
 タイトル: レザーアーマーの重量を更新
 サマリー: Bugfixes "レザーアーマーの重量を調整"
 変更の理由: ANIDの行ったギャンベソンの重量調整 #82186 の中で、レザーアーマーが軽すぎると指摘された。その通りだった


- [[MoM/Xedra Evolved] Implement `chargen_allow_npc` on various psionic/supernatural traits] by Standing-Storm 2025/08/06 [[JSON], Mods, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Xedra Evolved, Mods: Mind Over Matter]
 タイトル: chargen_allow_npc を複数の超能力/特殊能力に適応
 サマリー: Mods "[MoM/Xedra Evolved] chargen_allow_npc を複数の超能力/特殊能力に適用"
 変更の理由: #82125 をmodに追加


- [Silence (but do not fix) 'tried to set non-permanent morale' test failure] by ehughsbaird 2025/08/06 [Code: Tests, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 'tried to set non-permanent morale'テストの出力を停止(未修正)
 サマリー: None
 変更の理由: https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/issues/81990 が原因


- [Dedupe check for tile passable down in creature flood fill.] by sparr 2025/08/06 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 水浸しのタイルを移動する際のチェックの重複
 サマリー: None
 変更の理由: 移動先が通過できるかどうかをチェックするコードで水浸しのタイルの場合にチェックが重複していました


- [BBTI for 9mm] by GuardianDll 2025/08/06 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 9mmのBBTI
 サマリー: None
 変更の理由: BBTIのやつが足りない


- [.22 lr bbti] by GuardianDll 2025/08/06 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: .22 LRのBBTI
 サマリー: None
 変更の理由: .22 LR にBBTIが足りない


- [Remove bonus damage of 22 LR] by Holli-Git 2025/08/06 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 22 LRからボーナスダメージを除去
 サマリー: None
 変更の理由:


- [Dedupe tool out of charges messages and end of activity] by sparr 2025/08/06 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 行動後と行動中のチャージ切れの際のメッセージが重複
 サマリー: None
 変更の理由: 行動中にツールのチャージが切れた時と、行動後のチャージ切れのメッセージが5箇所あった


- [Dedupe zone_data constructors] by sparr 2025/08/05 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: zone_data コンストラクタの重複排除
 サマリー: None
 変更の理由: nontrivialなzone_dataコンストラクタはほぼ同一です


- [[Mods] If you have a broken limb and are in a shapeshifted form, you can't fly] by Standing-Storm 2025/08/05 [[JSON], Mods, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, Mods: Magiclysm, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: 変身中に骨折している場合には飛行できない
 サマリー: Mods "[Mods] 変身中に骨折している場合には飛行できない<"
 変更の理由: 腕が折れているのにフクロウに変身すると翼が折れたまま飛べるわけない


- [[Xedra Evolved] Only werewolves gain werewolf gifts] by Standing-Storm 2025/08/05 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Xedra Evolved] 人狼の特典が得られるのは人狼だけ
 サマリー: Bugfixes "[Xedra Evolved] 人狼の特典が得られるのは人狼だけ"
 変更の理由: これができるという報告があった.


- [replace `ammo_restriction` with `max_item_length` in `22lr_ammo_tray` to prevent negative volume in drop menu.] by migo-chan 2025/08/05 [[JSON], <Bugfix>, Items: Ammo / Guns, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 落とすメニューでマイナス値にならないように、 22lr_ammo_tray の ammo_restriction を max_item_lengthに変更 
 サマリー: Bugfixes "弾薬ケースの落とすメニューでマイナスに値にならないように"
 変更の理由: #82179のバックポート。詳細はPR参照


- [Fix CTD when looking up with isometric tileset] by migo-chan 2025/08/05 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: アイソメトリックタイルセット使用時に見上げるとCTDするのを修正
 サマリー: Bugfixes "アイソメトリックタイルセット使用時に見上げるとCTDするのを修正"
 変更の理由: #82072のバックポート。詳細はPR参照


- [Resolve errors from loading 0.H options on 0.I] by migo-chan 2025/08/05 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 0.Iで0.Hのオプションをロードする際のエラーを解決
 サマリー: Bugfixes "0.Iで0.Hのオプションをロードする際のエラーを解決"
 変更の理由: #82206のバックポート。詳細はPR参照


- [[Mods] Your gear doesn't protect you when you're shapeshifted] by Standing-Storm 2025/08/05 [[JSON], Mods, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, [C++], Mods: Magiclysm, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル:[Mods] 返信すると防具が無効になる
 サマリー: Mods "[Mods] 返信すると防具が無効になる"
 変更の理由: 現在の変身は "装備ごと変身"するものです。そうすると、プレートメイルを着たままコウモリに変身するとプレートメイルを着たままと言うことになります。修正しましょう


- [Deduplicate armor power usage code. Also tell player when UPS items run out of charge.] by sparr 2025/08/05 [Info / User Interface, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing]
 タイトル: パワーアーマーの電力消費のコード重複を修正。あとUPSが切れたときに通知
 サマリー: Interface "UPS使用の装備が電池切れになったときに通知"
 変更の理由: 攻撃を受けたときに電力を消費するものと、電池切れの際にパワーアーマーを停止するコードが二カ所にありました。あとパワーアーマーやUPSを使用しているアイテムが電池切れで停止したときに通知するようにします


- [Deduplicate weight penalty calculations] by sparr 2025/08/05 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 重量ペナルティの計算重複の排除
 サマリー: None
 変更の理由: キャラクターの重量/肥満に関連するペナルティが3箇所で重複していました


- [Make dairy farm use domestic palette] by Milopetilo 2025/08/05 [[JSON], Map / Mapgen, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 酪農場のパレットをdomesticに変更
 サマリー: None
 変更の理由: 酪農場と家のパレットをdomesticに変更


- [Resolve errors from loading 0.H options on 0.I] by RenechCDDA 2025/08/05 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: 0.Iで0.Hのオプションをロードする際のエラーを解決
 サマリー: Bugfixes "0.Iで0.Hのオプションをロードする際のエラーを解決"
 変更の理由: * #80679の修正


- [Better map bashing] by GuardianDll 2025/08/05 [<Documentation>, [C++], [Markdown], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 「叩く」に関する修正
 サマリー: None
 変更の理由: #70501 関連の一部


- [Deduplicate end of gliding activity] by sparr 2025/08/04 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 滑空終了時の重複
 サマリー: None
 変更の理由: 滑空終了時のいくつかのステップが5箇所で重複していました


- [Fix CTD when looking up with isometric tileset] by Procyonae 2025/08/04 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: アイソメトリックタイルセット使用時に見上げるとCTDするのを修正
 サマリー: Bugfixes "アイソメトリックタイルセット使用時に見上げるとCTDするのを修正"
 変更の理由: Fixes https://github.com/CleverRaven/Cataclysm-DDA/issues/78219#issuecomment-3054432587


- [Remove "Toggle skill training"] by alef 2025/08/04 [Info / User Interface, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: スキルトレーニングのオン/オフを廃止
 サマリー: Interface "'スキルトレーニングの切替' ホットキー説明の削除"
 変更の理由: 'スキルトレーニングの切替' ホットキー説明の削除


- [[Mods] When shapeshifted into a form with no hands, you don't have hands] by Standing-Storm 2025/08/04 [[JSON], Mods, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, [C++], Mods: Magiclysm, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Mods] 両手のない姿に変身したら両手はなくなる
 サマリー: Mods "両手のない姿に変身したら両手はなくなる"
 変更の理由: 変身は利点とともに欠点ももたらすべきです


- [[MoM] Fix Golden Radiance] by migo-chan 2025/08/04 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, backport, 0.I-branch]
 タイトル: [MoM] 黄金の光輝の修正
 サマリー: Bugfixes "[MoM] 黄金の光輝の修正"
 変更の理由: #82218のバックポート。詳細はPR参照


- [Remove help text about disabling skill practice] by kevingranade 2025/08/04 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: スキル訓練の停止に関わるヘルプを削除
 サマリー: None
 変更の理由: スキル訓練停止に関わる機能廃止に関連して、見落とされた言及の削除


- [Fix drying with hot air] by migo-chan 2025/08/04 [[JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 熱風での乾燥の修正
 サマリー: Bugfixes "オーブンの熱で乾燥させる際のバグ修正"
 変更の理由: #82139のバックポート。詳細はPR参照


- [Fix drying with hot air] by markverb1 2025/08/04 [[JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, new contributor, merged/0.I-branch]
 タイトル: 熱風での乾燥の修正
 サマリー: Bugfixes "オーブンの熱で乾燥させる際のバグ修正"
 変更の理由: closes #80596


- [Manually backport "Fix Ship Vehicle Teleport"] by John-Candlebury 2025/08/04 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: Fix Ship Vehicle Teleportの手動バックポート
 サマリー: None
 変更の理由: #82162 のバックポート


- [[0.I] replace repairing item for `steel` material] by GuardianDll 2025/08/04 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: [0.I] 修理用のアイテム「鋼」の置き換え
 サマリー: None
 変更の理由: ゲームは修理に「鋼」を要求しますが、手に入りませんでした


- [Routine i18n updates on 02 August 2025] by kevingranade 2025/08/04 [astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: i18nの定例更新 2025/8/2
 サマリー: None
 変更の理由:


- [[MoM] Fix Golden Radiance] by Standing-Storm 2025/08/04 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, merged/0.I-branch]
 タイトル: [MoM] 黄金の光輝の修正
 サマリー: Bugfixes "[MoM] 黄金の光輝の修正"
 変更の理由: 一時的な変異なのに"valid": false がありませんでした


- [Use optional/mandatory for mutation, material, mission def, move mode] by ehughsbaird 2025/08/04 [Missions, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, [C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: mutation, material, mission def, move modeに必須/オプションを使用
 サマリー: Infrastructure "mutation, material, mission def, move modeに必須/オプションを使用"
 変更の理由: #82165参照


- [[Aftershock] Using the genetech machines de-espers you] by Standing-Storm 2025/08/04 [Mods, [C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: ジーンテックでエスパーを除去
 サマリー: Mods "[Aftershock] ジーンテックでESPを除去"
 変更の理由: Aftershockでは物理法則を破ったり遺伝子コードをいじったりできますが、両方はできませんでした


- [Oops - remove remaining mentions of speedydex] by migo-chan 2025/08/04 [[JSON], Code: Tooling, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: speedydexに関わる言及を削除
 サマリー: None
 変更の理由: #82205のバックポート


- [Fix slime terrain being flammable(????)] by migo-chan 2025/08/04 [[JSON], Fields / Furniture / Terrain / Traps, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: スライムが燃えるのを修正
 サマリー: None
 変更の理由: #82211のバックポート


- [Better stop sign deconstruction] by GuardianDll 2025/08/03 [[JSON], Fields / Furniture / Terrain / Traps, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 一時停止標識の分解を改善
 サマリー: None
 変更の理由: 一時停止標識を殴るとスクラップが200g出てくるんだが?


- [add clubs with nails and bolts, sanify bats] by GuardianDll 2025/08/03 [[JSON], Code: Tests, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 棍棒を釘とネジで強化する
 サマリー: None
 変更の理由: ゲーム開始してすぐに、木の棍棒を釘でメイス風にする方法がないことに気付きました


- [Sanify stats for nails and bolts] by GuardianDll 2025/08/03 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 釘とネジでステータスを強化
 サマリー: None
 変更の理由: #82202を作っていて、釘とネジがおかしいことに気付いた。釘の長さは2.5インチなのに4インチの重さがある。


- [Fix slime terrain being flammable(????)] by RenechCDDA 2025/08/03 [[JSON], Fields / Furniture / Terrain / Traps, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: スライムが燃えるのを修正
 サマリー: None
 変更の理由: 魔法の炎はナシ


- [New ammo type (3030) and two new guns for it] by Holli-Git 2025/08/03 [[JSON], Spawn, Code: Tests, Items: Ammo / Guns, Mods: Generic Guns, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 新しい弾丸3030とそれを使う銃を2つ
 サマリー: Content ".30-30口径ウィンチェスター弾の追加とこれを使う銃を2つ追加"
 変更の理由: 30-30はかなり普通だしこれを使う銃があるといい


- [Check for vehicle center of mass at wheel position] by sparr 2025/08/03 [Vehicles, [C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: クルマの重心をタイヤの位置で計算する
 サマリー: None
 変更の理由: #82060の修正。1マスのクルマに乗れない


- [replace `ammo_restriction` with `max_item_length` in `22lr_ammo_tray` to prevent negative volume in drop menu.] by Brambor 2025/08/03 [[JSON], <Bugfix>, Items: Ammo / Guns, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: 落とすメニューでマイナス値にならないように、 22lr_ammo_tray の ammo_restriction を max_item_lengthに変更
 サマリー: 弾薬ケースの落とすメニューでマイナスに値にならないように"
 変更の理由: Fixes #80946


- [Oops - remove remaining mentions of speedydex] by RenechCDDA 2025/08/03 [[JSON], Code: Tooling, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: speedydexに関わる言及を削除
 サマリー: None
 変更の理由: #82143の漏れ


- [Stop smashing stuff with your face] by GuardianDll 2025/08/03 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, target/0.I-branch]
 タイトル: 顔面を叩くのを止める
 サマリー: None
 変更の理由: ゲームを浮浪者で開始すると「顔をブルブルと振って%sを叩きました。強烈。」と出ます。...何?


- [zzip.exe: a tool for manipulating zzip files.] by akrieger 2025/08/03 [Code: Build, [C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, Code: Tooling, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, in-flight/0.I-branch]
 タイトル: zzip.exe: zzipファイル用のツール
 サマリー: Infrastructure "zzip.exe: 圧縮セーブのzzipファイルを操作するツール"
 変更の理由: 新しいzzip形式のセーブデータをゲーム外で操作する方法がありませんでした


- [Use optional/mandatory in item factory] by ehughsbaird 2025/08/03 [[C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: アイテムファクトリ用の必須/オプション指定
 サマリー: Infrastructure "アイテムファクトリ用の必須/オプション指定"
 変更の理由: See #82165


- [[MoM] Fix MAX_HP recalculation healing you problem for vitakinetics] by migo-chan 2025/08/03 [[JSON], Mods, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, backport, 0.I-branch]
 タイトル: [MoM] vitakineticsで回復したときのMAX_HP再計算の問題を修正
 サマリー: Mods "[MoM] vitakineticsで回復したときのMAX_HP再計算の問題を修正"
 変更の理由: #82175のバックポート。詳細はPR参照


- [Aftershock: Add a food vendor to the spaceport.] by migo-chan 2025/08/02 [[JSON], Mods, Map / Mapgen, Items: Food / Vitamins, Spawn, Mods: Aftershock, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: Aftershock:発着場にフードベンダーを追加
 サマリー: Mods "Aftershock:発着場にフードベンダーを追加"
 変更の理由: #82087のバックポート。詳細はPR参照


- [Update NECC/Cody & Jay to use faction relationship setting.] by migo-chan 2025/08/02 [NPC / Factions, [JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: NECC/コディとジェイがファクションの関係性を参照するように更新
 サマリー: Bugfixes "NECC/コディとジェイに持ち物を使用する許可を求めた際"
 変更の理由: #82176のバックポート。詳細はPR参照


- [Abort 'fired' reach attack if there are no valid targets] by migo-chan 2025/08/02 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 有効なターゲットがない場合、射撃を停止する
 サマリー: Bugfixes "有効なターゲットがない場合、射撃を停止する"
 変更の理由: #82174のバックポート。詳細はPR参照


- [Fix min save archive generation for compressed saves.] by migo-chan 2025/08/02 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: 圧縮保存時の最小アーカイブ生成の修正
 サマリー: None
 変更の理由: #82181のバックポート。詳細はPR参照
 * Closes #81986


- [[MoM] Fix MAX_HP recalculation healing you problem for vitakinetics] by Standing-Storm 2025/08/02 [[JSON], Mods, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, merged/0.I-branch]
 タイトル: vitakineticsで回復したときのMAX_HP再計算の問題を修正
 サマリー: Mods "[MoM] vitakineticsで回復したときのMAX_HP再計算の問題を修正"
 変更の理由:


- [Update NECC/Cody & Jay to use faction relationship setting.] by RenechCDDA 2025/08/02 [NPC / Factions, [JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: NECC/コディとジェイがファクションの関係性を参照するように更新
 サマリー: Bugfixes "NECC/コディとジェイに持ち物を使用する許可を求めた際"
 変更の理由: コディとジェイが鍛冶場を使わせてくれないし、NECCはベッドを使うことを許可しない


- [mandatory/optional for weakpoints] by ehughsbaird 2025/08/02 [[C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: weakpointsへの必須/オプション指定
 サマリー: Infrastructure "必須/オプション指定をweakpointsに拡張"
 変更の理由: #82165


- [Use optional/mandatory for ascii_art, bionic_data, bodypart] by ehughsbaird 2025/08/02 [[JSON], Bionics, [C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Limbs]
 タイトル: ascii_artへの必須/オプション指定
 サマリー: Infrastructure "必須/オプション指定をアスキーアート、bionic data、bodypartに適用"
 変更の理由: #82165


- [Abort 'fired' reach attack if there are no valid targets] by RenechCDDA 2025/08/02 [[C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: 有効なターゲットがない場合、射撃を停止する
 サマリー: Bugfixes "有効なターゲットがない場合、射撃を停止する"
 変更の理由: * Fixes #80258


- [Make Tacoma's silo have an accessible door] by migo-chan 2025/08/02 [[JSON], Map / Mapgen, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, backport, 0.I-branch]
 タイトル: タコマのサイロにドアを追加
 サマリー: None
 変更の理由: #82158のバックポート。詳細はPR参照


- [Fix min save archive generation for compressed saves.] by akrieger 2025/08/02 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: 圧縮保存時の最小アーカイブ生成の修正
 サマリー: None
 変更の理由: セーブの圧縮保存は最小アーカイブ生成をサポートしていなかった


- [Revert diagonal OMT pathing for land/air vehicles] by ShnitzelX2 2025/08/02 [Map / Mapgen, [C++], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 乗り物の経路が斜めになる問題のRevert
 サマリー: Bugfixes "乗り物の経路が斜めになる問題のRevert"
 変更の理由: - Fix #82058


- [LMOE mission: unlock door properly] by ShnitzelX2 2025/08/01 [[JSON], <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル:LMOE mission:ドアのロックを解除する
 サマリー: Bugfixes "LMOE mission:ドアのロックを解除するy"
 変更の理由: アンロックすべきドアがない


- [Unify NPC weapon evaluation] by RenechCDDA 2025/08/01 [NPC / Factions, Bionics, [C++], <Bugfix>, Melee, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: NPC武器評価の統一
 サマリー: None
 変更の理由: 武器評価がCharacter::weapon_value()とnpc::evaluate_weapon()の二カ所で行われている


- [Modified Hard Hat] by Holli-Git 2025/08/01 [[JSON], astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing]
 タイトル: 安全ヘルメットの改造
 サマリー: Content "アヴェンテイルを付けられる安全ヘルメット"
 変更の理由: 安全ヘルメットで頭を完全に守る方法がありそうだ


- [[XE] Misc vampire-related adjustments] by SariusSkelrets 2025/08/01 [[JSON], Mods, Map / Mapgen, Mutations / Traits / Professions/ Hobbies, Monsters, Mechanics: Enchantments / Spells, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: 吸血鬼関連の調整
 サマリー: Mods "[XE] 吸血鬼関連の調整"
 変更の理由: 吸血鬼は吸った血を流すべき。吸血するたびに檻の扉が開くのを待たなければならなかった。吸血鬼同士で戦う必要はないはず。


- [Make Tacoma's silo have an accessible door] by RenechCDDA 2025/08/01 [[JSON], Map / Mapgen, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, merged/0.I-branch]
 タイトル: タコマのサイロにドアを追加
 サマリー: None
 変更の理由: * Fixes #80882


- [Close gaps in Isherwood horse farm fence] by sparr 2025/08/01 [[JSON], Map / Mapgen, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: イシャーウッド牧場のフェンスの隙間をなくす
 サマリー: None
 変更の理由: イシャーウッド牧場に意図しないと思われる隙間がある


- [[Xedra Evolved] Add some powers for werewolves] by Standing-Storm 2025/08/01 [[JSON], Mods, Scenarios, Mechanics: Enchantments / Spells, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Items: Armor / Clothing, EOC: Effects On Condition, Mods: Xedra Evolved]
 タイトル: [Xedra Evolved] 人狼に能力を追加
 サマリー: Mods "[Xedra Evolved] 人狼に能力を追加"
 変更の理由: もっとパワーがあっていい


- [[0.I] Update char creation offense calculations for 0.I] by RenechCDDA 2025/08/01 [[C++], <Bugfix>, Melee, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: [0.I] キャラクリ画面の攻撃能力の計算
 サマリー: None
 変更の理由: * Fix #81383


- [Routine tileset updates on 01 August 2025] by kevingranade 2025/08/01 [[JSON], Map / Mapgen, SDL: Tiles / Sound, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: タイルセットの定例更新 2025/8/1
 サマリー: https://github.com/I-am-Erk/CDDA-Tilesets/releases https://github.com/pixel-32/CDDA-tileset/releases
 変更の理由:


- [[MoM] Illuminate needs RANDOM_DURATION] by migo-chan 2025/08/01 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, backport, 0.I-branch]
 タイトル: [MoM] 発光はRANDOM_DURATIONを持つべき
 サマリー: Bugfixes "[MoM] 発光はRANDOM_DURATIONを持つべき"
 変更の理由: #82163のバックポート。詳細はPR参照


- [Use optional/mandatory for activity type] by ehughsbaird 2025/08/01 [Crafting / Construction / Recipes, [C++], Code: Infrastructure / Style / Static Analysis, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: activity typeに必須/オプションを使用
 サマリー: Infrastructure "必須/オプション指定をactivity typeに拡張"
 変更の理由: 拡張機能が動作しない場合に通知してサポートされるように


- [Rebalance home books] by Maleclypse 2025/08/01 [[JSON], Spawn, astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 本の調整
 サマリー: None
 変更の理由: 武術の本があんまり一般的にならないように


- [IMGUI wish popup] by Maleclypse 2025/08/01 [[C++], astyled, json-styled, BasicBuildPassed]
 タイトル: IMGUI 願いのポップアップ
 サマリー: None
 変更の理由: Imguiの移行


- [Add more nest variants to house mapgen] by Maleclypse 2025/08/01 [[JSON], Map / Mapgen, astyled, BasicBuildPassed]
 タイトル: 家のマップに巣を追加
 サマリー: None
 変更の理由: 家のマップに巣を追加


- [[MoM] Illuminate needs RANDOM_DURATION] by Standing-Storm 2025/08/01 [[JSON], Mods, <Bugfix>, astyled, json-styled, BasicBuildPassed, Mods: Mind Over Matter, merged/0.I-branch]
 タイトル: [MoM] 発光はRANDOM_DURATIONを持つべき
 サマリー: Bugfixes " [MoM] 発光はRANDOM_DURATIONを持つべき"
 変更の理由: なかったので足した


おわり。

0 件のコメント:
コメントを投稿